Monday, January 27, 2014

Makan Memakan

Giler punya tak ada cerita menarik.. harini aku nak tonjolkan gambar makanan je.. boleh???? hahaha. Weekend Sabtu haritu Khairine kena pergi sekolah.. dia ada kem apa tah tapi khas untuk pengawas2 sekolah.. tu pun setengah hari je.. so setengah hari tu tak boleh bergerak kemana2.. nak keluar menggeletis pun tak boleh.. sebab tengahari tu kena ambik Khairine dari sekolah. 

Petang dah malas nak keluar.. membuta sampai lewat petang. Malam pulak kelaparan. Tanya budak2 ni kata tak lapar. Ok kalau macam tu biar Babah & Mummy je keluar pergi makan.. korang dok rumah lepak main game je lah yer hehe. 

Aku dengan Nizam pergi yang dekat2 rumah je.. kitorang pergi makan kat Mentara @ Tiara Ampang.

 Hasilnya ini dia.. ini pilihan Nizam.. nasi kerabu ayam percik. Nizam kalau dengar kata makanan yang berunsurkan percik2 ni mmg fav dia. so mari kita try. Sedap jugak. Nasi dia lembut tak berderai.. kuah percik dia pun depan woii.

Aku pilih nasi kerabu daging bakar + kuah percik. sedapsss jugak ni. 

Masa kitorang tengah makan bro yang meniaga ni datang kat kitorang. Dia tanya samada makanan tu sedap ke tidok.. Nizam kata memang sedap.. lagi pun fav dia memang ayam percik. Sekali bro tu tanya lagi.. kau orang mana bro?  Nizam kata orang Melaka.. tak semena-mena bro tu terus jerit Laaaaa orang melaka musibat.. aku pun orang melaka jugak.  

Nampak??? Orang Melaka kalau dah jumpa orang Melaka memang perkataan lahanat, lahabau, hawau semua keluar hahaha. 

Kepada sesiapa yang rumah area ampang macam aku, boleh lah try nasi kerabu bro ni.. sedaps.. dia baru dua minggu meniaga.

Ahad pulak ada wedding kat Melawati.. lepas attend wedding kakak aku ajak pergi menggeletis kat Kenanga (KWC). so tak ada aktiviti menarik pun Ahad aku.

Yang penting aku nak kasi tau kat korang yang aku ada order cheese cake leleh dari DZZZ. Ini pun aku kirim dengan kakak aku suruh dia ambik dari DZZZ kat Klang. Kakak aku kan duduk kat Klang.. so alang2 dia nak datang rumah semalam aku kirim je kat dia.

Nak tengok??????

Nahhhh tengok ni.. aku snap gambar sipi2 je kasi korang leleh ailio.. hahahaha. Recommended wehhh korang kena order dengan dia. Dijamin sedap!!

Jangan lupa LIKE fb page tu ok =)

Done cerita hari Sabtu Ahad. Meh nak tunjuk apa yang aku makan & minum hari ni.

 Pagi tadi aku minum Cadbury Hot Chocolate Drink ek elehhh itu pun nak kecoh Dah tak ada cerita sangat gamaknya ni sampai apa yang aku minum pagi tadi pun boleh jadi cerita kat blog.. muahahahaha ;P

Lunch tadi pulak aku makan yee mee kat cafe opis aku.. ini pun sedapss sampai termimpi-mimpi.. hahaha tak habis2 bersikap over!

Ok sekian saja cerita makan memakan Kak Jah untuk harini.. 

Daaaaa =)

36 comments:

  1. semua tuh mmg buat SA terlio la...kejam sungguh..DZZZ ckp kalau nak order self pick up kan...tunggu dia nak balik NS la kalau mcm tu...hehehehe

    ReplyDelete
  2. Ampang kat mane la ha??Umah aku kat Cheras baru je..kalo aku nak terjah ampang celah mane?hahahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat area burger bakar abang burn Dagang Avenue..
      consider dekat jg ar kalau ko nak ke sini babe..

      Delete
  3. mcm menarik plak tgk nasik kerabu daging bakaq tu...telan ayaq lioq je nie...

    ReplyDelete
  4. red velvet cheese leleh tu mmg mencabar keimanan, terus aku fb message si daddy ZZZ utk order!

    ReplyDelete
  5. kenapa sedap sangat semuanya ni.. argg! lapar menyerang daku...

    ReplyDelete
  6. memang meleleh la tengok... akk suka sgt nasik kerabu, n kek tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lap sket ailio tu kak.. hehehe
      kannn kalau pergi pasar makan nampak nasi kerabu pun boleh tertelan ailio kn kak ;P

      Delete
  7. Mcm org preggy la ko ni senah..cer citer..cer citer..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha tak ada maknanya Bedah... saja share gambar makanan je ;P

      Delete
  8. Kat belah mana ni babe. Klo balik kampung bley singgah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat2 ngan Dagang Avenue babe...
      dalam club house Tiara Condo..

      Delete
  9. memang menarik sangat lah tu ayam percik.favourite jugak ayam percik tapi tak mampu nak masak sendiri..banyak nau bahan dia..haa kan dah keluar loghat melaka jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha orang melaka jugak ke Fiza :p
      tu lah ayam percik kalau kuah dia sedap, sedap lah dia.. slurrppp :p

      Delete
  10. Aduh! Foto2 makanan yang gedabak! Menggiurkan!
    Kalau gambar 3D mau giler dibuatnye! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha jgn giler sangat BM..
      nanti kalau datang area ampang sila lah singgah yer.. kalau tak tau kat mana, roger Zaza tau.. boleh lah BM belanja Zaza makan.. hehe

      Delete
  11. Kenapa masa farah dok kt ampang dulu tak jumpa makanan yg sedap2 mcm nie ek.. serius tau zaza dulu masa awl2 farah posting ofis farah kt wisma perkeso jalan ampang tue..tp hari2 blur tak tahu nak makan apa sebab tak kena dgn selera.. area sana byk indon yg meniaga kan..so mmg tak leh nk terima kat tekak la.. farah ngn husband selalu p makan kt old town bandar baru ampang tue jer..tp jenuh rabak la poket kalau hari2 kanm.. selain old town ada la beberapa kedai fav kami.. dok ulang makan kat sana sampai muak la.. tp bila tgk makanan yg zaza dok share nie mcm tak percaya jer kat sana sebenarnya banyak makanan yg best2.. rupanya tak habis pusing lagi.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Farah, tak sure lah kalau Farah kata ramai indon kat area ampang.. coz kat ampang actually banyak je kedai2 makan menarik. Mungkin zaman2 Farah kerja kat area ampang tu ramai indon kot.. Kalau Farah pergi area keramat pun banyak je tempat makan menarik tau.. hehe
      Tak apa lah nxt time mai KL boleh cari tempat makan menarik na :)

      Delete
  12. semua makanan tu nampak sedap okey. hihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg nampak sedap.. bila makan lagi sedap Cikgu Faiz :)

      Delete
  13. perghh main kasar ko zaza......saje tepek makan sedap2...terliur wooo!! merusus cacing2 perut aku tau tak.....tapi siyes wey, nasi kerabu tu mmg nampak enak....kalo aku pilih ayam percik...bahagian kepak ...pergggg sedap hongges2 tulang hah....

    aku pun mcm ko, kalo anak2 tak mo ikut, aku berdue ngan laki...eh dayyan pun kene ikut laa kuar berdua....kakak2 nye dok umah tinggal main game heheheehe...dah besar2 ni dieorg pun malas nak keluar2 kooo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesekali main kasar ngon ko Lieya apasalahnya kannn hehehehe
      amboiii napsu ko bila tgk gambar tu takut aku Lieya oiii hahaha.. mesti lps2 ni ko craving ns kerabu kann ;P

      Ha tu lah.. budak2 ni dah besar dah malas nak ikut kita.. tapi sesekali ok lah.. bagi chance makbapak diorang keluar dating.. tapi kalau ko tak bleh arrr..si atomen ko nak letak mana plak kannn hehehe

      Delete
  14. Mentara @ Tiara Ampang.. tak pernah dgr la pulak even duduk ampang :P
    share lokasi sket

    ReplyDelete
    Replies
    1. Area Dagang Avenue dekat2 ngan burger bakar abang burn.. kalau waze pasti jumpa ;P

      Delete
  15. Kak Jah awatlah hang pi tayang Nasi kerabu ....dah mak teringin weyh...kat sini nak cari kat mana....adalah makcik jual nasi lemak tu tapi pagi ni tak jual pun.....
    Hang apa sal tayang makanan dari awal entri sampai habis entri? Mau gaduh ka?huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiii mahap lah cik bedah buat kamu craving bukan nak cari gaduh.. hahahaha.. sok2 gi cari kat seluruh kawasan taman perumahan yer ;P

      Delete
  16. amboi lazat2 nampak semuanya...

    ReplyDelete
  17. Ya Allah Zaza... Terleleh air liur tengok semua makanan tu haish... Saja je bagi fiza terliur. Hehe...

    ReplyDelete
  18. amboi..semuanya sedap-sedap belaka ni..

    ReplyDelete
  19. lapo nengok makanan semua sesedap nih..berkeroncong perut ni haa...
    nasikerabu ayam percik sedapnyer zaza..
    red velvet tu pun mak ai..memang tangkap leleh ni haa...

    ReplyDelete
  20. alahai.. silap time pula masuk blog akk ni.. kuar pula gmbar mknan..haha
    lapar okeh..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah