Tuesday, August 23, 2011

Rumah Titian Kaseh



30 July 2011 ~ Hari tu aku ngan mak gi Rumah Titian Kaseh.. rumah ni menempatkan dan Pusat Perlindungan Anak-Anak Yatim, Fakir Miskin, Ibu Tunggal, Warga Emas & OKU rumah amal ni juga sedia menerima tempahan catering untuk apa2 majlis. 

mak (kiri) ngan Mak Pah (kanan).. Mak Pah ni lah pengasas Rumah amal ni. Sangat mulia hati Mak Pah ni.. God bless you.. Ameen 


Rumah Titian Kaseh Asrama Perempuan

Actually aku dah lama tahu pasal rumah kebajikan ni sebab masa zaman aku kerja kat SYABAS lagi kitorang ada buat Charity Day sempena Hari Air Sedunia pada 27 March 2010 bersama Rumah Titian Kaseh ni. gambar2 masa aku jadi emcee dan beramah mesra dengan dorang boleh tengok kat fb link ni :


Sign board ni masih ada tapi disebabkan dorang dah pindah rumah, maka sign board ni pun di bawak pergi ke Rumah Titian Kaseh Asrama Perempuan.. buktinya?? 

tu... nampak tak sign board tu??

dianggarkan seramai dalam lebih 500 penghuni yang mendiami Rumah Titian Kaseh ni dari masa ke semasa..


 ni sebahagian dari anak2 penghuni Rumah Titian Kaseh...

yang baju pink tu bukan penghuni ek.. yang baby tu jer.. hehehe 

Sian baby ni.. menurut cerita Mak Pah, bapak baby ni tinggal kan mak baby ni masa baby ni masih dalam kandungan mak baby ni... masa tu baby ni dalam kandungan yang hanya berusia 3bulan jer.. adoii siannya lah hai.. bapak dia lari balik Indon entah apa alasan tak tau lah.. hishh pandai buat anak tapi ko aniaya manusia yang tak berdosa mcm ni.. nak nangeh rasanya..  kalau lah aku berkemampuan, aku nak amek sorang anak angkat dari rumah ni.. tapi tak tinggal sama2 lah sebab ramai jer individu yang amek anak angkat dari rumah ni tapi datang weekdays jengok and weekend plak dorang amek & bawak gi jalan2 or shopping2.. 

InshaAllah satu hari nnt kalau aku dah stable, berkemampuan aku nak amek sorang anak angkat.. sebab sekarang ni pun aku bela anak yatim jugak :) 

Selain dari penghuni yang menghuni kediaman ni, Rumah kebajikan ni juga ada menyediakan Khidmat Katering.. Anjung Kasih Katering namanya.. 

antara yang dijual kat Rumah Titian Kaseh..  Popia Simpul.. satu bekas ni RM20.. sedap jugak sebab hari tu mak ada beli.. :)

ok lah so apa2 Info untuk Rumah Titian Kaseh ni boleh lah 'Like' kat fb.. just only 1 click:-


untuk lain2 info dan bantuan semua ada dalam fb tu.. 
Jom lah sama2 kita membantu semoga hidup kita diberkati Allah SWT.. InshaAllah:)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah