Monday, July 25, 2011

The Famous Tanjung Malim Pau



Memang sedap!!! Tradisional Pau since 1926... nak kata favorite tu tak lah sangat tapi kalau ada tu makan lah jugak.. nak gi Tanjung Malim mmg tak lah.. jauh?? aku pun pernah gak lah sampai kat Kedai Yik Mun ni kat Tanjung Malim, tak lah jauh sangat actually, Nizam yang bersemangat hanya kerana Pau Favorite dia tu, dia pun google lah kononnya nak mencari kot2 ada branch kat area KL, skali ada!!!!! so bila branch KL dah ada tu buat apa nak gi jauh2.

tu lah PakCik Yik Mun tu kot :p

Aku & Nizam gi OU sebab kalau ikutkan kat OU suppose ada branch dia, pusing punya pusing tengok2 dah tak ada!!!... sebab tempat yang sepatutnya ada Pau tu under renovations... Ermmm patahhhh lahhh hatiiii... but still tak give up sebab ada satu lagi branch yang kitorang bleh pergi..

Tadaaaaaa.... Finally kitorang gi ke Plaza Damas... tak susah nak cari sebab last time aku kerja kat Plaza Damas & 2-3 hari skali aku gi Mercato beli Orange Juice boss aku.. mmg selalu gi Mercato tu tapi boleh plak aku tak perasan ada Cafe Yik Mun kat situ.... errrgghhh kalau aku ternampak dari dulu lagi, dah lama aku tapau beli banyak2 buat Nizam.. dia tu gilos sangat kat Pau tu.. sanggup berpanas hujan demi Pau Favorite dia tu..

Cafe Yik Mun @ Plaza Damas

Cafe ni sangat cool... simple but nice, main menu dia of coz lah pau.. Pau AyamPau DagingPau Kacang & Pau Kaya.. additional Menu like Assam Laksa and other else tu biasa2 jer lah, I'm not interested dengan menu lain UNLESS Pau...

based in Tanjung Malim 


the product

 Main Product

Articles

 Yummy!!!! Pau Ayam

Tengok kertas ni pun dah Craving everyday hehehee.. Delicious nyummm!!

Conclusion nya... memang sedap lah... bagi peminat2 pau tu boleh lah gi branch Yik Mun ni kat KL branch..

**Info for Sharing**

Find them at :-

1 comment:

  1. Erkkk...baru tau kat KL pon ada. Pernah singgah makan kat kedai ni beberapa tahun yg lepas. Tapi pau dia memang sedap ☺

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Zaza Abdul Latif Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah